Beweegkaarten

Wist je dat we Europees Kampioen zitten zijn? We brengen het grootste gedeelte zittend door. en dat terwijl bewegen hartstikke gezond, maar ook leuk is. Het houdt je fit en vitaal. En dat is erg belangrijk op het moment. Onze beweegcoaches hebben allerlei beweegkaarten gemaakt om zelf in beweging te komen. Neem bijvoorbeeld de trap, ga een klein blokje om of beweeg je naam. Met welke oefening ga jij aan de slag?

Bouw de oefeningen langzaam op en luister naar je lichaam. Zijn de oefeningen geen uitdaging voor jou? Ga dan voor nog meer herhalingen of gebruik gewichtjes. Let op! In deze periode is het belangrijk om het advies van RIVM op te volgen. Blijf zo veel mogelijk thuis en zoek anderen zo min mogelijk op.

Heb je vragen over de oefeningen of tips? Of wil je meer bewegen, maar weet je niet zo goed hoe? Neem contact op met een van de beweegcoaches. Zij helpen bij het vinden van een passende sport. Veel beweegplezier!

Top 3 tips

  1. Voorkom veel stilzitten en zorg ieder uur voor beweging.
  2. Beweeg minimaal 150 minuten per week matig of zwaar intensief (hartslag verhoogt en ademhaling versnelt), verspreid over meerdere dagen, zoals stevig door wandelen of fietsen.
  3. Doe 2 keer per week bot- en spierversterkende activiteiten, in combinatie met balansoefeningen.
Terug naar Beweegtips voor thuis