Beweegtips

Veel mensen zitten thuis, maar dat betekent niet dat we stil hoeven te zitten! De beweegcoaches van Cuijk Beweegt helpen je graag op weg om ook thuis lekker in beweging te komen. Door te blijven bewegen, worden we fit en gezond. En het geef je weerstand een boost. Wandel een blokje om en ga aan de slag met knie heffen, appels plukken en zitten en weer gaan staan. Maar wist je ook dat je van je huishoudelijke taken een echte workout kan maken?

Bouw de oefeningen langzaam op en luister naar je lichaam. Zijn de oefeningen geen uitdaging voor jou? Ga dan voor nog meer herhalingen of gebruik gewichtjes. Let op! In deze periode is het belangrijk om het advies van RIVM op te volgen. Blijf zo veel mogelijk thuis en zoek anderen zo min mogelijk op.

Heb je vragen over de oefeningen of tips? Of wil je meer bewegen, maar weet je niet zo goed hoe? Neem contact op met een van de beweegcoaches. Zij helpen bij het vinden van een passende sport. Veel beweegplezier!

Top 3 tips

  1. Voorkom veel stilzitten en zorg ieder uur voor beweging.
  2. Beweeg minimaal 150 minuten per week matig of zwaar intensief (hartslag verhoogt en ademhaling versnelt), verspreid over meerdere dagen, zoals stevig door wandelen of fietsen.
  3. Doe 2 keer per week bot- en spierversterkende activiteiten, in combinatie met balansoefeningen.
Terug naar Beweegtips voor thuis